3 Şubat 2020 Pazartesi

Evlat Acısıyla Yaşamayı Öğrenmek

Oğlum Ali Kerem’i kaybettikten sonra yasımı sağlıklı ve doğal bir şekilde yaşayamadığımı anlayınca profesyonel bir destek arayışına girmiştim. 10 ay boyunca 6 farklı profesyonelle görüştüm ama bir türlü devamı gelmedi. Kastamonu’da görüşmediğim tek bir kişi kalmıştı ona da son umut olarak biraz da yılgın bir şekilde gittim. Aynı süreci savcılık, emniyet vs ile birlikte onlarca kere anlatmıştım ve artık dayanacak takatim kalmamıştı. Ama Ada Psikolojide İlknur Hanım ilk seanstan itibaren nasıl yanlış kaynayan bir kemik kırılıp tekrar tedavi edilirse, benim yanlış düşünce kalıplarımı, yanlış kodlamalarımı eşeleye eşeleye yeniden doğru şekilde zihnimde yer almasını sağlayarak beni tedavi etti. Bunu yaparken de daha önce duyduğum ama Kastamonu’da yapabilecek ehil bir kişinin olduğuna zerre inanmadığım bir yöntem olan EMDR kullanarak yaptı. EMDR benim gibi travmatik geçmişi olan kişileri, Türkçe karşılığıyla “göz hareketleriyle duyarsızlaştırma ve yeniden işleme” yaparak travmatik anılarından rahatsız olmayacak ve anıları yeni ve sağlıklı bir bakış açısıyla görebileceği bir seviyeye getirmeyi amaçlıyor. Benim terapim devam ediyor fakat epeyce ilerledim. Artık Ali Kerem’in anısı yüreğimi paramparça etmiyor, geçirdiğimiz kısacık zamanı ve varlığıyla şereflendirdiği ailemizi düşünerek özlemle anıyorum. Hiç bir tedavi evlat acısını sıfırlamaz, hiç bir terapist de bunun garantisini veremez. Fakat hayata tutunup, geride kalanlarla anlamlı bir ömür geçirerek, cennette kavuşmak için dua edecek seviyeye gelmek herkesin ortak amacı olmalı. Ben çevremdeki herkese öneriyorum ama belki tanışmadığım ama Kastamonu ve çevresinden takip edip bu arayışta olan birine yardım edebilirim diye paylaşmak istedim bu gönderiyi. Ve yaptıkları için Sevgili İlknur Hanım’a ne kadar teşekkür etsem az gelir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder