26 Aralık 2019 Perşembe

Artık Biliyorum


Artık Biliyorum tv programları yapan ünlü Oprah Winfrey’in hayatı boyunca edindiği deneyimler ve öğretileri içeriyor. Ben okurken çok keyif aldım. Olgun ve bilge bir kadının 60 yolda biriktirdikleri ve öğretileri son zamanlarda üzerinde kafa yorduğum bazı konular için kapı araladı. Hoşuma giden yerlerden alıntılar yapayım:
🌿Size en çok ihtiyaç duyanlarla ilgilenebilmeniz için kendinizle ilgilenmeniz gereklidir. Tıpkı uçaklardaki oksijen maskesi teorisi gibi: önce kendi maskenizi takmazsanız hiç kimseyi kurtaramazsınız. Bu yüzden durun ve kendi ihtiyaçlarınıza bir bakın. Düşüncesizlesin. Serbest bırakın. Kendinize, tam da şuan kesinlikle sahip olduğunuz tek kişinin kendiniz olduğunu hatırlatın.
🌿 kendinize sorun hayatınızdaki insanlar kişisel gelişiminiz için size enerji ve destek mi veriyorlar, yoksa gelişiminisi bozuk dinamikleri ve vadesi dolmuş sözleriyle engelliyorlar mı? Sizi sevecen, açık, özgür ve doğal bir varlık olarak desteklemiyorlarsa, güle güle!
🌿 bundan sonra gerçekten kalbimden gelmedikçe kimse için hiçbir şey yapmayacağım. Herhangi bir toplantıya katılmayacağım, birileri için bir yerlere telefon etmeyeceğim, mektup yazmayacağım, tüm benliğimle evet demediğim bir etkinliğe katılmayacağım ve destek vermeyecegim kendime dürüst olma niyetiyle hareket edeceğim.
🌿 Siz, tek başınıza, tam bir insansınız. Eğer eksik hissediyorsanız eksik ve parçalanmış bütün yerlerinizi sevgiyle doldurması gereken tek insan sizsiniz.
🌿 siz, on yıl önceki o kadın değilsiniz. Şanslıysanız geçen seneki o kadında değilsiniz. Bana göre yaşlanmanın tek anlamı değişimdir. İzin verirsek deneyimlerimiz bize kendimiz hakkında çok şey öğretebilir. Ben buna saygı duyuyorum erişme şansına sahip oldum her yaş için de minnettarım.

🌿 Yaşım ilerledikçe önemsiz şeylere ve sığ uğraşlara toleransım azalıyor. Paradan gelmeyen bir zenginlik türü vardır; dikkatinizi hayatınıza vermekten kaynaklanan bir vizyon ve bilgelik zenginliği. Size her şeyi öğretir. Artık kesinlikle biliyorum ki iyi şeyler öğrenmekten duyulan mutluluk en büyük ödüldür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder